photos pour rien, pictures for nothing


ce matin, une petite promenade chez lola nova,
un petit bout de toile que j'aime,
elle y parle de ces photos, accumulées, que l'on prend comme ça, 
juste pour rien,
juste parce qu'on est attrapé par quelque chose, et qu'à notre tour,
on veut capturer ce quelque chose,
bien souvent, ces photos restent bien au chaud,
longtemps ....
sur l'appareil jusqu'à ce qu'on soit obligé de le vider,
puis sur l'ordinateur ...
donc, lisant cet article ce matin chez lola nova,
je me suis dit, allez j'en sors au moins quelques unes ...
this morning, a little trip to lola nova's blog,
a little bit of web that i like,
she's writing about these pictures, that we can take,
all along the days,
just because we are caught by something,
something that we want to capture and keep,
often, these pictures sleep somewhere for a while,
in the camera, untill you have to empty it,
and then, on the computer,
so, reading this post this morning,
i thought i could take out at least one or two pictures,
from the sleeping pictures stash,
j'ai choisi mes petites patates,
photographiées en pleine préparation de purée,
(chacune un jour différent, pas pour la même purée ! )
mais qui du coup ont échappé à la purée ce jour là,
grâce à leur petite âme 
(je pouvais vraiment pas ...)
i chose my little potatoes' pictures,
taken during mashed potatoes' cooking,
(each one on a different day, not for the same mashed potatoes !),
potatoes therefore which escaped from the mashed potatoes,
because of their little souls
(i couldn't do that !)

alors pour répondre à Alexandra de lola nova,
je dis oui, mes fichiers sont pleins de ces photos pour rien,
et merci de m'avoir donné envie d'en sortir quelques unes,
et pourquoi pas d'autres de temps en temps ...
so to answer to Alexandra, from lola nova,
i would say yes, my files are full of these pictures for nothing,
and thank you for having given me the urge to take a few of them out,
and, why not, others from time to time ...

et vous ? des petites photos pour rien,
endormies quelque part ?
and you ? some little pictures for nothing, 
asleep somewhere ?

1 commentaire:

  1. I love your potato photos! Thank you so much for the links to my page. I am so happy that you were inspired.

    Such a lovely blog you have!

    Alexandra - Lola

    RépondreSupprimer